مهم ترین نکات طلایی در مراقبت از پوست خشک

اهمیت روتین مراقبت از پوست خشک :

خشکی پوست جزو بیماری شایع پوستی می باشد ، به علت اینکه پوست روزانه در معرض انواع آلودگی ها قرار دارد مراقبت از پوست خشک اهمیت فراوانی دارد، بعضی اوقات به دلیل کوتاهی و عدم رسیدگی به پوست باعث ایجاد بیماریهای خطرناک پوستی می شویم یکی از این بیماری ها ، دیابت می باشد.

رسیدگی روزانه به پوست و استفاده از مرطوب کننده ها و آبرسانی موثر پوست اهمیت زیادی دارد.خشکی پوست باعث ایجاد جوش در پوست میگردد و جزو شایع ترین بیماری پوستی می باشد، به علت خارش بیش از حد پوست ایجاد میگردد. بهتر است قبل از مبتلا شدن به هرنوع عارضه پوستی مراقبت از پوست خشک را آغاز کنیم .پیشگیری بهتر از درمان میباشد.

بعضی مواقع به علت عدم رسیدگی موجب ایجاد بیماریهایی در پوست می شویم که روند درمان آن خیلی طولانی بوده و صدمات جبران ناپذیری را وارد می نماید. به دلیل اینکه پوست عضو اصلی و حیاتی بدن میباشد مراقبت از آن برای پیشگیری از خسارت و زیان نقش مهمی دارد.

 

مهم ترین نکات طلایی در مراقبت از پوست خشک| سرتاس

راه های مراقبت از پوست خشک به چه صورت می باشد:

یکی از دلایل ایجاد خشکی پوست نداشتن رطوبت کافی پوست و از بین رفتن آب می باشد ، اولویت اصلی در درمان و همچنین پیشگیری از خشکی پوست پیدا کردن علل بهتر است قبل از شروع هر کاری برای تشخیص نوع بیماری پوستی به پزشک متخصص در زمینه پوست مراجعه کنیم .

یکسری عوامل نیز در خشکی بیش از حد پوست نقش مهمی دارند.

با بالارفتن سن مقدار چربی موجود در منفذهای پوست تقلیل پیدا میکند ، کسانی که سالخورده هستن خشکی پوست در آنها بیشتر از افراد دیگر می باشد. مراقبت از پوست خشک باید در سنین پایین تر آغاز گردد.

شروع بیماری اگزما که بیشتر ناشی از خشکی پوست می باشد و یک عارضه پوستی است که بیشتر با سوزش و سرخ شدن پوست و در مواقع شدید با خارش وخونریزی همراه است. در بعضی مواقع می تواند یک نوع از وراثت نیز باشد که می توانیم بوسیله پزشک معالج میتوانیم روش های مراقبت از پوست خشک را فرا گرفته و درمان کنیم.

 

مهم ترین نکات طلایی در مراقبت از پوست خشک |سرتاس

فصل تابستان و ماههای گرم سال احتمال شیوع خشکی پوست را قطعا افزایش می دهند. در این فصول روشهای مراقبت از پوست خشک باید بطور جدی توسط افراد مورد توجه قرار گیرد.

مراقبت از پوست خشک در زمانهایی که گرم ترین فصل سال است مانند تابستان باید در اولویت قرار گیرد ، و از مرطوب کننده ها و آبرسان پوست بیشتر استفاده گردد.

 

مهم ترین نکات طلایی در مراقبت از پوست خشک |سرتاس

رعایت چه مواردی در مراقبت از پوست خشک  مفید است:

با مصرف یکسری محصولات بهداشتی که مناسب پوستهای خشک می باشد مثل صابون ، لوسیون های بدن ، مرطوب کننده و آبرسان پوست بعد از حمام از خشکی پوست جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از خشکی پوست بهتر است برخی از شیوه های غذایی و شماری از عادت ها را عوض کنیم . 

حمام کردن بصورت مداوم با آب بسیار گرم مخصوصا برای ورزشکاران و همچنین کسانی که علاقه زیادی به دوش گرفتن روزانه دارند موجب می شود چربی در پوست به مقدار قابل توجهی کم شده و خشکی پوست را به طرز چشم گیری افزایش می دهد.

برای جلوگیری و مراقبت از پوست خشک بعد از هر بار که حمام میکنید بهتر از مرطوب کننده مطمئن و موثر استفاده کنید.

جدیدترین کالاها

It seems we can’t find what you’re looking for.

سوالی دارید؟ بپرسید پاسخ خواهیم داد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *