مراقبت از پوست چرب را جدی بگیرید؟

چرا مراقبت از پوست چرب اهمیت زیادی دارد؟

پوست چرب نتیجه تولید بیش از حد سبوم از غدد چربی است. این غدد در زیر سطح پوست قرار دارند.

سبوم یک ماده روغنی است که از چربی ها ساخته شده است. سبوم بد نیست زیرا به محافظت و مرطوب کردن پوست شما کمک می کند و موهای شما را براق و سالم نگه می دارد.

مراقبت از پوست چرب و جلوگیری از ایجاد آکنه در پوست اهمیت زیادی دارد با این وجود، در برخی مواقع داروهای خانگی اغلب بدون استفاده از داروهای تجویزی یا رژیم های مراقبت از پوست علائم را کاهش می دهند.

مراقبت از پوست چرب را جدی بگیرید؟

پوست چرب چیست؟

هرکسی برای ماندگاری و مرطوب بودن پوست ، به مقدار مشخصی از روغن طبیعی احتیاج دارد. نوع پوست با میزان چربی که روی صورت شما تولید می شود از این طریق نوع پوست شما را می توان به خشک ، ترکیبی و چرب طبقه بندی کرد.

نوع پوست چرب دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد چربی پوست روی صورت، ظاهری براق یا چرب ایجاد می کند. این نوع پوست در مقایسه با پوست های دیگر نیاز به مراقبت کمتری دارد.

اگر مراقبت از پوست چرب را انجام ندهید ، سلول های مرده پوست ممکن است بر روی پوست جمع شوند و منافذ می توانند جوش های سرسیاه ، جوش ها و انواع دیگر آکنه را ایجاد نمایند.

از مواردی که در مراقبت از پوست چرب اهمیت خیلی زیادی دارد  استفاده از تونر ها یا لوسیون ضد جوش می باشد که وقتی برای شستشوی صورت استفاده می کنید ، حتماً حاوی الکل نباشد. همچنین باید حتماً از شستن بیش از حد خودداری کنید زیرا باعث خشک شدن پوست و افزایش تولید چربی می شود. شستن صورت شما دو تا سه بار در روز کافی است.

 

مراقبت از پوست چرب را جدی بگیرید؟

علل ایجاد پوست چرب و راهکارهای مراقبت از پوست چرب چیست؟

پوست چرب به طور معمول ارثی است . اگر پوست چربی دارید ، احتمالاً به این دلیل است که والدین شما سرنوشت مشابهی داشته اند. اما چرب بودن پوست همچنین می تواند نتیجه افزایش سطح هورمون ها باشد ، به عنوان مثال در دوران بلوغ و همچنین در بعضی از قسمت های قاعدگی زنان ، در دوران بارداری و یا در دوران یائسگی ، زیرا غده های چربی در این مواقع فعال تر می شوند.

اگر پوست چرب شما را دیوانه می کند ، خبرهای خوبی برای مراقبت از پوست چرب وجود دارد، افرادی که دارای انواع پوست چرب هستند ، دیرتر دچار پیری زود رس می شوند چون پوست رطوبت بیشتر را در خود نگه می دارد باعث می شود که کمتر در معرض چروکهای زودرس قرار بگیرند. این موضوع اهمیت مراقبت از پوست چرب را بیشتر می کند.

 در روش های مراقبت از پوست چرب ، بهترین روش برای ماندگاری رطوبت پوست  بهره بردن از مرطوب کننده است ، برای کنترل  آکنه و جوش می توان از محصولات مراقبتی استفاده کرد تا از ایجاد جوش و آکنه در پوست جلوگیری کند.

شستن منظم صورت شما می تواند مراقبت از پوست چرب را تا حد زیادی بهبود بخشد.در هنگام شستشو از شستن صورت با  پارچه خشن خودداری کنید، زیرا این امر باعث تحریک پوست شما شده و به تولید چربی کمک می کند. دستان خود را کاملا تمیز کنید ، سپس صورت خود را به آرامی با آب پاک کنید.

دستان شما یکی از آلوده ترین قسمت های بدن شما است. اگر مرتباً صورت خود را لمس می کنید ، از روی دستان خود چربی را روی پوست پخش می کنید. شما همچنین باکتری هایی را به صورت خود پخش می کنید که می تواند منجر به آکنه شود. از لمس صورت خودداری کنید.  برای مراقبت از پوست چرب ، همچنین باید مرتباً دستان خود را بشویید تا در صورت بروز تماس با چهره خود ، تمیز و پاک باشند.

مراقبت از پوست چرب را جدی بگیرید؟

استفاده از کرم ضد آفتاب مراقبت از پوست چرب باعث می شود از ایجاد لک های پوستی و حساسیت پوست جلوگیری شود و چون چربی آن نسبت به کرم ضدآفتاب پوست خشک کم است باعث  بهبود آکنه و جوش صورت می گردد.

برای مراقبت از پوست چرب می توان با انجام ورزش بصورت مداوم موجب افزایش گردش خون شده و این روش در تصفیه و پالایش مواد زیان بار پوست تاثیر زیادی دارد. استفاده از پن های  ضد جوش و ضد میکروب (آنتی باکتریال) و همچنین  بهره بردن از دستگاه بخور یا رطوبت ساز نیز باعث می شود چربی پوست به مقدار قابل توجهی کنترل شود.

سالم ماندن  و مراقبت از پوست چرب با  استفاده از برخی از نکات زیبایی طبیعی بهمراه دارد . این نکات زیبایی شامل استفاده از مواد طبیعی ، خوردن غذای سالم  سرشار از پروتئین و ویتامین و بدون چربی مضر و قند و همچنین اقدامات پیشگیرانه و غیره موثر است.

در روشهای مراقبت از پوست چرب، افراد می­توانند برای کنترل و پاکسازی پوست از پن­های آنتی باکتریال، آنتی اکنه و ضد جوش استفاده نمایند. استفاده از دستگاههای رطوبت ساز و نیز استفاده مداوم از بخور می­تواند میزان چربی را در پوست فرد کنترل نماید.

جدیدترین کالاها

It seems we can’t find what you’re looking for.

سوالی دارید؟ بپرسید پاسخ خواهیم داد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *