پیشنهاد عالی برای مراقبت از موهای خشک در خانم ها

ضرورت مراقبت از موهای خشک در خانم ها:

داشتن موی زیبا در خانم ها اهمیت زیادی دارد و بسیاری در تلاش هستن تا با روش های مختلف سلامت  و شادابی موی خود را حفظ کنند. اما در بسیاری مواقع با روش های نادرست باعث ایجاد موهای خشک می شوند که  ضرورت مراقبت از مو افزایش پیدا میکند.

از قدیم الایام کیفیت مو تاثیر مستقیم در زیبایی ظاهری داشته و همین امر باعث شده تا مراقبت از مو در کنار مراقبت از پوست همیشه مورد توجه باشد.

روزانه با شانه کردن مرتب بسیاری از موهای خشک نیز ریزش پیدا می کند که در بعضی مواقع خشکی بیش از حد مو باعث ایجاد طاسی در خانم ها می گردد.

مراقبت از موهای خشک

 

اصلی ترین دلیل ایجاد موهای خشک در خانم ها؟

پوسته پوسته شدن سطح پوست سر که در اصطلاح به آن شوره سر می گویند ، یکی از علائم خشکی بیش از حد پوست سر است که باعث می شود مراقبت از موهای خشک در خانم ها ضرورت یابد.

اصولا دو دلیل برای وز شدن موها در خانم ها وجود دارد. یکی آسیب و دلیل اصلی خشکی می باشد. مو برای اینکه همیشه بصورت سالم بماند باید هیدراته شود. وقتی به اندازه کافی رطوبت به موها نمی رسد باعث تشنگی مو شده  و این امر منجر به موهای خشک می شود. کمبود رطوبت باعث آسیب به موها شده  و نتیجه آن موهای وز  و خشک می شود.

وراثت نیز عامل تاثیر گذار در بروز خشکی موهای بانوان است. و خانم هایی که بصورت مادرزادی دارای پوست سر چرب بیش از حد نرمال هستن باید بصورت جدی دنبال مراقبت از موهایشان باشند.

مراقبت ازموهای خشک

نکته ایی که اهمیت زیادی دارد کمبود آب بدن(رطوبت) و همچنین مواد غذایی کافی  باعث تشدید مراقبت از موهای خشک در خانم ها می شود. نوشیدن آب کافی و داشتن رژیم متعادل باعث بهبود مو می شود. استفاده از انواع روغن و ماسک مناسب و عدم استفاده مداوم از سشوار برای خشک کردن سریع موها می تواند به مراقبت از موها کمک نماید.

شستشویی مداوم با شامپو باعث کاهش مقدارچربی پوست سر می شود مخصوصا در خانم هایی که عادت به شستشوی مرتب موها با شامپو دارند مراقبت از موهای خشک اهمیت بالایی دارد.

در ایجاد خشکی مو حالت مو نیز تاثیر گذار است در حالت معمولی چربیها بر روی ساقه مو صاف حرکت کرده و می توانند به راحتی خود را به ریشه مو برسانند . اما مراقبت از موهای خشک در خانم هایی که مویشان حالت مجعد دارد سخت تر بوده زیرا

این روند به درستی صورت نمیگیرد.

بهترین پیشنهاد برای مراقبت از موهای خشک در خانم ها:

قبل از هر اقدامی بهتر است برای تشخصیص آسیب  مو به پزشک معالج  متخصص مراجعه کرد، تا بهترین راهکار را برای درمان ارائه دهد. اما بعضی اوقات یکسری اقدامات شخصی وجود دارد که  میتوان با این اقدامات از آسیب و خشکی مو درخانم ها جلوگیری کرد.

امروزه به علت وجود تعداد زیاد محصولات مراقبتی و زیبایی ، استفاده از شامپوی مو بیشتر شده است، بعضی از شامپو ها حاوی مواد فعال بسیار زیادی بوده که استفاده بیش از حد نیز باعث آسیب رساندن به موها می گردد.

برای مراقبت از موهای خشک در خانم ها ابتدا باید شامپویی که مورد استفاده قرار می گیرد مناسب موی آنها باشد یا به عبارتی از شامپوهایی استفاده شود که میزان قلیائیت نزدیک به اسیدیته طبیعی پوست سر باشد . استفاده از یکسری شامپوها برای رفع خشکی مو میتواند موثر باشد که دارای اسیدیته 5/5  باشد.

مراقبت از موهای خشک

میتوانید به جای استفاده مداوم از سشوار برای خشک کردن موها از هوای آزاد استفاده کنید . با استفاده از یک حوله نرم باعث افزایش رسیدن اکسیژن به موها می شوید و این روش در پیشگیری و مراقبت از موهای خشک در خانم ها موثر است.

یکی از روش های مفید و موثر در افزایش جریان خون در زیر پوست سر ماساژ می باشد که بعنوان یک راهکار مفید در مراقبت از موهای خشک در خانم ها کاربرد فراوان دارد. استفاده از ماساژ باعث میشود کف سر از تارهای مرده مو پاک شود و با تحریک ریشه مو از ایجاد خشکی مو جلوگیری می کند.

برای تقویت موهای آسیب دیده می توان از شامپوها و کرمهای مرطوب کننده برای احیا وآبرسانی مو استفاده کرد که این محصولات با نفوذ به عمق کراتینه مو در تغذیه آنها تاثیر زیادی دارد و باعث خوش حالت شدن مو و همچنین شفافیت و درخشندگی آن می گردد.

در سالهای پیشین استفاده از برس یا شانه های چوبی که ساختار آنها از مواد طبیعی بوده کاربرد بیشتری داشته اما استفاده از شانه هایی که ازمواد مصنوعی ساخته شده اند با ایجاد الکتریسته ساکن به ریشه و ساختار مو آسیب جدی وارد می کنند

مراقبت از موهای خشک

 برای داشتن موهای پرپشت و براق تغذیه عامل اصلی میباشد. تغذیه درست باعث سالم ماندن ریشه موها می شود. برای جلوگیری و مراقبت از موهای خشک در خانم ها بهترین روش استفاده از سبزیجات و نوشیدن آب کافی (رژیم متعادل) و همچنین مصرف مواد مغذی که دارای ویتامین های مفید برای مو می باشدبهترین گزینه است.

  • خوردن پروتئین حیوانی :گوشت، تخم مرغ، لبنیات
  •  استفاده ار ویتامین گروه b : اسفناج، موز، مرغ، ماهی
  • تامین ویتامین c  بدن: مرکبات و سبزیجات
جدیدترین کالاها

It seems we can’t find what you’re looking for.

سوالی دارید؟ بپرسید پاسخ خواهیم داد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *