نکات طلایی جلوگیری از شوره مو

شوره سر چیست و چرا جلوگیری از شوره مو اهمیت زیادی دارد:

شوره سر نوعی بیماری پوستی می باشد که به علت اینکه قابل مشاهده است باعث ایجاد یکسری اختلالات روحی و موجب پایین آمدن اعتماد به نفس در افراد می گردد و فرد از حضور در اجتماع گریزان می شود.

هنگامی که به شوره سر مبتلا هستید ، سلولهای پوستی روی پوست سر شما سریعتر از حد معمول ریخته می شوند. علت اصلی بروز شوره سر درماتیت سبورئیک است ، شرایطی که پوست را چرب ، قرمز و پوسته پوسته می کند. فلس های سفید یا زرد پوسته پوسته می شوند و باعث ایجاد شوره سر می شوند.

شوره سر به خودی خود قارچ نیست ، اگرچه به دلیل وجود قارچ طبیعی ایجاد می شود،این قارچ روغن های موجود در پوست سر شما به نام سبوم را تجزیه می کند و باعث می شود سلول های پوستی به هم بپیوندند ، پوسته هایی را تشکیل می دهند که شوره سر نامیده می شود.

شوره سر یک بیماری مزمن می باشد که نیازمند درمان قطعی و مداوم می باشد . درصورت عدم رعایت درمان و جلوگیری از شوره مو ، قابل بازگشت می باشد.

نکات طلایی جلوگیری از شوره مو (سریع) درمان موثر| سرتاس

 

بهترین راه حل های خانگی برای جلوه گیری از شوره مو چیست؟

 – در بیشتر اوقات شامپو می تواند به کاهش روغن های موجود در پوست سر کمک کند.
 – از چای سبز نیز در بهبود شوره سر موثر است.
– از سرکه سیب استفاده کنید. 
 – ماساژ روغن نارگیل

-ترکیب 5 تا 10 قطره روغن درخت چای با 5 قاشق غذاخوری روغن نارگیل 

– از آب لیمو استفاده کنید. 

چگونه می توانیم تفاوت بین شوره سر و پوست سر را تشخیص دهیم:

یک پوست سر خشک می تواند باعث ایجاد شوره شود ، اما دو شرط مشخص هستند. شوره سر باعث پوسته پوسته شدن پوست سر می شود و ممکن است باعث ایجاد لکه های قابل مشاهده در لباس یا مو شود. در برخی موارد ، این ناشی از عفونت قارچی یا سایر بیماری های پوست سر است. در عوض ، پوست سر خشک وقتی اتفاق می افتد که پوست سر رطوبت کافی ایجاد نمی کند یا به اندازه کافی رطوبت نگه  نمی دارد.

نکات طلایی جلوگیری از شوره مو (سریع) درمان موثر|سرتاس

 

دلیل اصلی شوره سر و روشهای جلوگیری از شوره مو چیست؟

یک پوست سر پوسته پوسته یا خارش دار می تواند نشانه ای از شوره سر باشد و یک وضعیت پوستی ناخوشایند است که در یکی از مراحل زندگی ، حداقل یک نفر از دو نفر را درگیر می کند.

این عارضه توسط پوسته های سفید یا خاکستری پوست ریخته شده از پوست سر مشخص می شود و اغلب در موها ، برس های مو و لباس افراد مبتلا دیده می شود.

 پوسته پوسته شدن پوست سر و خارش آن علائم اصلی شوره سر هستند. پوسته های سفید و روغنی به طور معمول در مو و شانه های شما جمع می شوند و اغلب در ماه های پاییز و زمستان ، هنگامی که هوا خشک است ، بدتر می شوند.این امر باعث می شود که به دنبال روشهای جلوگیری از شوره مو باشیم.

اشاره دقیق  به علت ایجاد شوره سر  می تواند مشکل باشد ، اما در اینجا چند نکته رایج ذکر شده است:

پوست تحریک شده و  روغنی ، شرایطی که از آن به عنوان درماتیت سبورئیک نیز شناخته می شود (شکل شدیدتر از شوره سر)

شامپو کردن بیش از حد زیاد، باعث تجمع سلولهای پوستی و ایجاد پوسته و خارش می شود. مخمر به نام مالاسزیا ،  نوعی قارچ پوستی که پوست سر شما را تشدید می کند و باعث رشد بیش از حد سلول های پوستی می شود.

استفاده از محصولات زیاد در موهای شما می تواند پوست سر را تحریک کند و باعث خارش بیشتر شود. سعی کنید چیزهای اضافی را از روال مراقبت های شخصی خود حذف کنید و به آرامی به آن اضافه کنید تا دریابید که کدام ژل ، اسپری و سایر محصولات علائم شما را بدتر نمی کنند تا بهترین جلوگیری از شوره مو را داشته باشید.

نکات طلایی جلوگیری از شوره مو (سریع) درمان موثر|سرتاس

 

مردان بیشتر از زنان دچار شوره سر می شوند. افرادی که تمایل دارند موهای روغنی بیشتری داشته باشند یا با بیماری خاصی زندگی می کنند (مانند بیماری پارکینسون یا HIV) نیز در معرض خطر بیشتری هستند.  شوره سر مخصوصا در سنین بلوغ نیز به علت چرب بودن موی سر اتفاق می افتد. ، اما در نظر داشته باشید شوره سر در هر سنی ممکن است ایجاد شود.

برای جلوگیری از شوره مو  می توانید با مرطوب نمودن مو به کاهش شوره کمک کنید.پوست سر تمایل به پوسته پوسته شدن و خارش دارد اما معمولاً پوسته هایی که با پوست خشک تجربه می کنید کوچکتر و چرب تر هستند. بازگرداندن رطوبت به پوست سر می تواند به  کم شدن خارش کمک کند.

درمان شوره سر:

1- مرطوب کردن پوست سر

بهترین مرطوب کننده ممکن است قبلاً روی قفسه آشپزخانه شما نشسته باشد. روغن نارگیل دارای خواص مرطوب کننده و ضد باکتریایی است و بهترین گزینه و انتخاب عالی و طبیعی برای مبارزه با خشکی و  جلوگیری از شوره مو می باشد.

2. بهداشت خوب را تمرین کنید و جلوی خراشیدن را بگیرید!
شامپو زدن اغلب به اندازه کافی می تواند روغن های موجود در مو را کاهش دهد و به افزایش علائم شوره سر کمک  کند.سعی کنید در برابر تمایل به خراشیدن پوست سر خود مقاومت کنید. خارش در ابتدا به دلیل سوزش از شوره ایجاد می شود ، اما خراشیدگی باعث افزایش تحریک و حساسیت پوست سر می گردد. برای جلوه گیری از شوره مو رعایت اصول بهداشتی بهترین گزینه است.

 

نکات طلایی جلوگیری از شوره مو (سریع) درمان موثر|سرتاس

3- شما نیاز به آرامش دارید
استرس می تواند شوره سر را برای برخی از افراد تشدید یا حتی بدتر کند. سعی کنید یک پیاده روی ترمیمی یا یوگا را تمرین کنید. حتی ممکن است ثبت کردن رویدادهای استرس زا مفید باشد. به این ترتیب ، شما می توانید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از شوره مو و محرکهای احتمالی در آینده انجام دهید.

4-استفاده از شامپو ضد شوره

 بعضی از شامپوهای ضد شوره ،را می توانید بصورت روزانه استفاده کنید و  به اندازه کافی خفیف هستند که روزانه مورد استفاده قرار گیرند ، در حالی که برخی دیگر فقط برای یک یا دو بار در هفته توصیه می شود.

این نوع شامپوها حاوی مواد فعال هستند که در قسمت پشت بسته بندی نشان داده شده است. شامپو ضد شوره برای جلوگیری از شوره مو باید حداقل برای مدت یک ماه استفاده شود تا نتایج قابل رویت باشد ، مگر اینکه عارضه جانبی ایجاد شود ، زیرا پوست سر برای ترمیم سلولهای طبیعی به زمان نیاز دارد.

اگر شوره سر شما بعد از یک ماه استفاده از شامپو ضد شوره وجود دارد ، و حداقل دو شامپوی مختلف را امتحان کرده اید ، توصیه می شود با پزشک یا یک متخصص پوست مشورت کنید.

جدیدترین کالاها

It seems we can’t find what you’re looking for.

سوالی دارید؟ بپرسید پاسخ خواهیم داد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *